Tuesday 15 November 2011

copy Qarry ikan master Ceff


beceloteh lg....
arie jumaat aku nengok lah program Master Ceff
tah lah macm mane leh lak aku tertengok...
mula2 aku berdiri
mcm dah jatuh chENTA lah pulak 
nengok bakal2 master dok belajor dari master ceff depa
aku pown join sekali lah
heee En yayang pown nengok sekali
tyme 2 dia dah kusyuk nengok (awal lg dia nengok )
aku baru nak join nengok...
-
-
-
sbb aku nengok dia ader wat tempek pisang 
sbb 2 lah aku nengok 
teringat kat kak fiza n abg wan
 yang suke makan ketepet pisang  tyme kejer tempat lame dulu
-
-
-
balik kg next week
aper lg aku cube lah resepi ceff 2
memang sedap .....yumy..yumy..yumy...
nak tau mcm mane
aku nie style x tulis ikot main hengat kat pale hotak jer
-
-
-
bahan2 tumis
minyak masak
bawang besar
bawang merah
bawang putih
halia
daun kari
halba campur
serbuk kari
serbuk cabai
santan
garam
air
ikan
tomato
terung, bendi,cabai hijau (ikot citarasa korang lah)
-
-
cara-cara nya
tumis: bawang besar+bawang merah+bawang putih+halia+halba campuar+daun kari
(hingga naik bau wamngi n warna keperang2-perangan)
pas 2
bancuhkan: kari + serbuk cabai dengan air
masukkan 
bancuhan tadi ke dalam bahan yang ditumis td sehingga kari masak 
(ade bau wangi n pecah minyak)
+
 buah tomato
( yang dihiris halus2 mcm buah dadu tok pekatkan kari )
kemudian
masukkan air n sayur2 yang lambat empuk dahulu
kemudian masukkan ikan dan santan  +air asam jawa+garam secukup rasa
then abis
-
-
angkat tok dihidangkan
- yumy..yumy..yumy...                                     


sumber :1001 resepi pic









No comments:

Ai, takkan tengok je.:)
 

Copyright by Aneem Daim,Design by Izza Sakura