Tuesday 11 June 2013

Chapati in the house

as salam
rasa lama x bersua
padahal 3 hari jer hehhehehhe
di sebalik tajuk

kisahnya
en suami suka sangat mkn chappaty
itu memang fav dia pown
hehehhehhe

2 hari nie makan chapatty jer
dia cakap kalau mkn chappaty hari2 pown x ape
baik untuk kesihatan katenya
hehhehhehehhe

alkisahnya pasal chapatty nie
hari ahad 2
kita owang p teco ingat nak beli chapatty yang redy made jer 2
senang sikit makan jer terus
en suami sy cakap mahal
sy pown diam jer lah
okey kalau mcm 2 kita beli tepung balik rumah kita buat okey
keputusanya okey

so apa lagi cari lah tepung
nama tepung nie tepung ATTA
khas buat chappaty
pencicah dia aku malas nak masak kari
so aku beli jer kuah kat kedai mamak
lg satu aku nie x pandai nak buat kari...hehheheh

kuah done
cuma nak buat chappaty jer
itu semua suami aku yang buat aku sebagai pengarah jer
kih..kih...
uli n goreng semua dia buat

senang jer
sukat tepung atta 1 cawan
sukat air 1/2 cawan
done
pastu uli lah kalau agak lembik
tambah lah tepung sikit2
dah siap doh apa lagi
tyme untuk meleperkan jadikan mcm poti canai 2

ops....tepung nie suka melekat
so masa nak jadikan mcm roti canai 2
korang letak lah tepung sikit
supaya x melekat..

semua dah siap masak lah
x perlu letak minyak
just kuali non stik @ apa2 lah janji kuali
tunggu sehingga masak
n done
siap untuk dimakan..







No comments:

Ai, takkan tengok je.:)
 

Copyright by Aneem Daim,Design by Izza Sakura