Tuesday, 25 June 2013

Menyiapkan Pola baju Melayu Cekak Musang

As salam
semalam aku menyiapkan pola 
Baju Melayu Cekak Musang
kan ada anim bg tau sebelom nie
klik sini 

semalam sambil tengok citer
Tv 9 sambil buat pola
ukuran dah ambil pada hari ahad
rasa lawak sungguh 
nak amik ukuran pada badan en husban
kihhh...kih..kih...
kalau ingat rasa nak tergelak pown ada hehheheheh
memang gelak dah pown
yer lah dia asik geli jer kejer nya mana x gelak 
pecah perot
bukan pecah panggung tau hehhehehhe

setelah dah amik ukuran 
semalam baru anim buatkan pola dia
sampai 2 kali anim buat hehhehehe
lawak pown ada .....
nak tau kenapa dua kali sebab yang mula2 2
tersilap labuh baju
anim buat 26 1/2...
ukuran betoi punya 29 1/2
x ker pendek kalau dah siap ...
hehehehheheh

anim buat lagi sekali
Alhamdulillah siap jugak akhirnya...

semu ukuran anim amik n anim refer juga pada baju yang dia suka pakai
dia suka pakai baju masa hari akad nikah harie 2
so bila anim ukur badan dia 
bila nak pola anim refer jugak pada baju 2
nasib baik sama...kalau x x tau lah berapa kali nak buat pola..
hehheheh
orang kata kalau salah lepas nie
kita ingat
kalau x salah semua betol
bila kita nak ingatnya
betol x kenkawan...
nie lah baju contoh yang anim buat 2...


p/s: Pola anim akan tunjukan nanti yer 
      sebab lupa nak ambik gambar masa buat pola....




Ai, takkan tengok je.:)
 

Copyright by Aneem Daim,Design by Izza Sakura