Wednesday, 2 July 2014

Menu berbuka 1 Week

Assalamualaikum
nengok entry atas tu 
kompom tak pening dah kan
hehhehehhehe
alamaklom lah selalunya 
kalau puasa fening nak pikir juadah aper nak masak dirumah
lagi satu tahun nie
tekad tak mau p bazar ramadhan
hehhehehhehheheh
Insyallah nak masak kat rumah jer
kalau sempat hehehheheheh

jom tengok menu aper cik anim nak masak:-
this week menunya semua ayam
ops sebelom tu 
ramadhan 1 dan ke 2 di rumah mak dan makmentua...
meraikan awal ramadhan bersama mak....
beshmya...

 (ramadhan Ke 3)
Sup ayam + sayur bayam+sayur kangkung+ ulam Timun,kacang + sambal tempoyak

 (Ramadhan ke 4)
Ayam masak cili +  bayam Hijau Tumis + Sambal Belacan 

( Ramadhan ke 5 )
Ayam Goreng Rempah + masak lemak Rebung + Tumis Sawi Bunga + sambal Belacan

(Ramadhan Ke 6)
Kari Ayam + Sawi Goreng + garden salaed + Sambal Belacan

( Ramadhan ke 7 )
Ayam masak lemak cili padi + kacang tumis telur + tumis bayam merah + sambal belacan

pic: en  google

done....
x perlu fening2 lg pikir pasal menu semua 
dah readay..
cuma jadi atau tak jer
hehehhehehhe

4 comments:

Kisah Si Dairy said...

tak payah nak pening-pening kan..masak ikut schedule tu..

Farah Waheda Wahid said...

wah bagus ni ada schedule...

TunSha Ayunie said...

sambal belacan tu !!! harus adaaaaaaa dalam schedule ye... hahaha

Anim Daim said...

Kisah: Itu lah sebabnya..kalau x fening memikirkanya..

Farah: buat lah..kalau farah juga masak kat rumah.... tahun nie anim azam x mau p beli kat bazar sangat.sebab tu masak.

TUn: Harus kalau x bising lor en somi tun oi..hehhehhehhehe
en somi suka makan sambal...

Ai, takkan tengok je.:)
 

Copyright by Aneem Daim,Design by Izza Sakura