Thursday, 10 July 2014

Salahkah aku?

As salam
mesih teringat kejadian semalam
rasa besalah pown ada dalam diri
tp salahkah aku?

mase taraweh semalam
ada tazkirah drpd seorang pak arab
pasal isu syria,gaza dabn ramadhan
tp ada  pentrjemahnya

sorang makcik nie cakap
Buang masa sahaja ada Translate
akujawab dengan selumbernya jawab
ade sesetengah orang tak paham bahasa Arab
sbb tu ada translate

sebab rasa besalah dihati aku ubah tempat ke depan
hhehehhehehheh
teruk kan

makcik nie pown saje bg
aku nak menjawab dengan dia
walaupown dia terooooo @ x teroooo ke bahasa arab
yg pasti aku x pandi bahasa arab
kalau x ader translate kompom aku terngaga
bagai ayam becakap dengan itik.
dengarlah tazkirah sekurang2nya kita mendegar
walaupown sedikit
dibulan yg mulia ini banyak pahalanya
contoh bg rm 1 kita dapat 1 juta
benda tu semua tak nampak di dunia nie
tp diakhirat kelak nampak

selamat beramal

meluar rasa terpendam

sorry macik




5 comments:

Kisah Si Dairy said...

at least adalah translator nya kan..faham la sikit2 apa yang nak di sampaikan tu

BaTiK_PiNk said...

Apa yg makcik tu anggap rugi? Dari segi/ sudut apa?

Anim Daim said...

hani: rugi masa dia lah kot....
my b dia nak taraweh awai kot..

Farah Waheda Wahid said...

statement makcik tu kalau iolss dengar pun iolss akan cam tegur sikit kot?

Anim Daim said...

itu lah pasal farah...
pelik la....
anim doakan semoga dia berubah Amin

Ai, takkan tengok je.:)
 

Copyright by Aneem Daim,Design by Izza Sakura