Wednesday, 2 October 2013

MeDobi caraku....

As salam
Masing2 ada cara mendobi kan....hehhehe aku nak g tau caraaku mendobi pakaian... sebelom 2akau bg tau rutihan aku basuh baju hari apa pukul berapa
Hehheheheh
Hari:Rabu
Masa:lepas balik kejer....
Nak tau kenapa.?
Sbb kalau aku nak balik kg ...ari rabu basuh..ari khamis jemur kering,, ari jumaat boleh lipat atu pown pilih baju mana nak bawak balik kg...
Kan senang x ada lah baju aku bau masam mcm tuan dia hehheheheheh....
Lg satu sebelom nie aku ngn en yayang berjauhan so aku dah ada jadua siap2....
X da lah aku kelam kabot..... bila balik nak jumpa en yanyang @ balik kg...
Sekatang pown aku still ngan jadual nie .....walaupon en yayang aku dah ada disini...
Berbalik pada basuh baju....hhehehhe
First
Aku akan basuh baju kejer +blous+ kemeja kerja dulu sbb baju nie x perlu mesin lame2...kejap cukup lah sbb peluh jer bukan kita p main selut atau longkang pown lain lah kita buat kejer kat site.. kalau mezin auto aku letak chilhold kalau semi aku letak 3 min jer
2ND
Aku akan basuh baju t-shirt pulak...yang nie pown sama tp aku tambah timer sikit kalau yg semi auto 2 aku letak 6min..kalau auto mcm umah mak aku aku letak normal jer.
Ke 3
Aku basuh seluar biasa2 selalu pakai kat umah jer yg nie aku letak normal n 6 min
Ke 4
Aku akan basuh seluar kejer en suami aku ini nomal n 6 min
Ke 5
Tudung yang x ada batu aku akan masukkan dalam tempat jaring...tp tudung bawal jer...yang ada oning 2aku xmasuk...abis lah tudung mahai aku walaupown aku x pakai jenama fareeda....tp aku sayang...
LASTLY
aku akan basuh ypakain dalam +stokin ....hehhehehehe
Ini lah rutihan aku bila basuh baju.....untuk pengetahuan korang jugak aku x suka pakai yang serbuk 2...sbb dia suka melekat ..
Aku akan pakai yang cecair....x kisah lah aper pown jenama janji cair...hehhehhe

5 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam aneem,k.atie lak dlm semggu tu 3X jer basuh baju..kumpul dulu byk2..br basuh & terus gosok.
Lgpon K.atie tinggai brdua ngan HB..tak byk kain nk dibasuh.Klu baju pakai 'jln2'..k.atie tak msuk mc..basuh ngna tgn jer...sygggg,lgpon bkn kotor sgt.

cahaya irdina said...
This comment has been removed by the author.
cahaya irdina said...

Eden seminggu sekali jer basuh baju,,hahaha dari pagi sampai ke petang mendobi jelah kje nye

Anim Daim said...

k.atie...anim pown ngn hubby jugak..anim nie stail kalau pakai dah walau pown kejap anim x mau pakai dah kena basuh..itu lah perangai pelik anim hehehhehe.
sbb 2 baju anim banyak bila nak basuh...

Anim Daim said...

Cahaya Irdina: ahaks.....
same lah kite....kih..kih....

Ai, takkan tengok je.:)
 

Copyright by Aneem Daim,Design by Izza Sakura