Wednesday 30 October 2013

TTC- Refer Letter

As salam
Di sini anim kongsikan pengalaman anim
Sebelom nak wat rawatan kesuburan di gov hospital gov. Sblm nie anim dah g tau pasal
Call HKL arie 2. Anim cuma folow aper yang dia cakap jer lah.
6.9.2013
Anim ke hospital selayang mula2 untuk dapatkan refer latter 2...
Tetapi , dia soh p klik kesihatan berhampiran.... so klinik yang berhampiran dengan hospital selayang adalah klinik kesihatan selayang dekat jalan nak ke Ulu Yam dan klinik kesihatan taman ehsan...dekat area FRIM. Anim telah buat keputusan , ke KK Taman Ehsan sbb paling dekat dgn Hospital selayang . Lagipown petang 2 cuaca macam nak ujan. nasib x ujan .... itu pown pening jugak nak mencari KK nie hhehehhehe....
Dah sampai , kitaowang amik no n daftar, then staf @kerani x tau lah tanya nak kenapa.....
Aku cakap nak jumpa dr nak dapatkan surat rujukan untuk rawatan kesuburan. Dia pown mintak lah ic...then tunggulah giliran... aku tanya dia suami isteri ker..dia cakap yer...aku pown ambil lah 2 no...
Untuk en suami n aku sekali.... kemudia dia panggil untuk buat bayaran dan anim bagi GL jer.kenkadang gov tak boleh guna  HRMIS  so terpaksalah bawak GL. Kalau x kena lah bayar  RM1...untuk pendaftaran...tp kalau jumpa dr pakar bayaran dia RM5..kalau tak bawak GL.huhuhuhu
Lepas dah bayar kami ke kaunter saringan... untuk cek darah tinggi .... nurse ada tanya gak kalau2 ada demam.aku cakap x ada..semuanya okey...lepas 2 dia tulis atas no giliran yang anim dapat 2. Nanti masa jumpa Dr bg pada DR.
Lepas dah siap ujan saringan... kami menunggu untuk jumpa DR.... tiba lah giliran anim... dah jumpa dr
Dia tanya sakit ape?
Aku bagi tau lah. Saya nak buat rawatan kesuburan di HKL, tp sebelom buat rawatan saya diminta  dapatkan surat rujukan dari KK.
Lepas 2 dia tanya lah pasal period ?
Anim g tau lah period regular...cuma kalau this month datang 10 hari next month dia akan datang 5 hari.Tp every month dia datang lah....
Dia tanya pasal darah?
Anim cakap darah okey jer...
Dia tanya pasal keputihan,, ada bau x?
Anim cakap okey jer...x ada lah bau sangat....
Pas 2 dia tanya ada segugut x?
Anim cakap x penah segugut.
Lepas tu dia terangkan lah sikit pasal rawatan kesuburan....
Nati kena pg sekali suami
Suami kena buat rawatan dahulu.
Untuk lihat seperma...
Anim  angguk jer.
Abis lah sesi jumpa Dr..
Tiba lah giliran suami aku...
Jumpa DR yang sama hehhehe.
Sbenarnya suami anim x perlu pown jumpa dr utk dptkan surat rujukan 2...juat anim sorang jer.
Disebabkan kaunter pendaftaran suruh juga kami pown ikot jer lah..
Huhuhuhu..... buat susah2 jer....
Malu pulak aku dengan DR huhuhuhu...
*Misi berjaya....
Second misi wat apoitmen di HKL....tunggu next entry...

2 comments:

Maria Firdz said...

moga berjaya... :-)

Unknown said...

thanks....
insyallah dengan izinya...
amin

Ai, takkan tengok je.:)
 

Copyright by Aneem Daim,Design by Izza Sakura