Wednesday, 8 January 2014

Bekas Merebus Telur

Assalamualiku...
nak tau benda apa yang dibeli bulan nie
ahaks....
niat sebenarnya bukan nak menunjuk tp sebenarnya sebagai kenangan
untuk tatapan suatu hari nanti
ahaks....
dah lama aku carik bekas nie
hehhehehheh
sebelom nie aku mgine bekas nie elektrik
ahhaks
panaskan air dari bawah jer
rupanya masukkan air panas dan tunggu sehingga air panas tu habis..ahaks..
jangan risau sape2 yang tak tau sukatanya 
dia dah ada bagi tau kat situ berapa sukatan air yang diperlukan untuk merebus telur...
nak tau kenapa anim beli bekas telur nie
en somi anim pagi2 sebelom p keje dia makan telur rebus ayam kg  2 biji every moning.
hehhehehhehheh
kalau pagi dia x makan 
alamatnya petang nati lah pulak dia akan makan.hehhehhe
sebelom nie panaskan air dalam periuk pastu masukkan telur selama 6 minit. 
kadang2 telur terlebih masak lah...kurang masak lah
macam2 jadinya hahhaha

sumber: en google

Harga: RM 10.00
Location: NSK Selayang
Date: 5/1/2014

6 comments:

Muhammad Khairuddin Lim said...

best...saya pun nak beli.

Anim Daim said...

ahaks.....
beli jangan x beli hehheeh

Azlealee Bashir said...

Senang pakai bekas rebus telur ni..tapi kena rebus telur yg grade C..kalau telur grade A, alamak tak masak2lah..

:sour n sweet: said...

comeynyeeee

cahaya irdina said...

Kak Yah pesan kat abg azrul jgn amalkan sgt makan telur colestrol tinggi nanti bole cepat sakit jantung...:)

Anim Daim said...

Azlealee: hehhehhehhehe..... itu lah pasai tp belom try lagi gred A tu nasib baik bg tau..kalau x kompom x masak hehehhehehe

Sweet: ahaks...mcm awk..hehehhe

cahaya irdina: Insyallah...fakta mai mana nie...

Ai, takkan tengok je.:)
 

Copyright by Aneem Daim,Design by Izza Sakura