Thursday 17 October 2013

Kelisaku acident part 1

As salam
Banyak entry sebelom nie aku nak ceritakan kat korang semua
Hehehehhehe
Kali nie baru berkesempatan nak poskan
Disebabkan banyak hal yang membuatkan ak x sempat nak poskan.....
Antaranya kisah cik kelisaku ini.....
Alkisah satu hari selasa 12.10.2013, ada jemptan makan dr opisku untuk meraikan pepindahan bosnya yang akan betukar. Jamuan diadakan di restoran Bora Ombak.... spt biasa balik keje ak menunggu en yayang datang amik... nak dijadikan cerita suamiku lambat pulak ada meeting katenya...patu hujan pulak...kalau ikatkan en suami dia nak jer pg terus ...ak yang cakap x payah lah kita naik kereta lah lg pown aku dah x selesa nak pakai baju kejer...dah naik rimas aku dibuatnya.akirnya aku decide balik rumah mandi n bawak keta kalau hujan ker x lah basah....
Dah sampai rumah.mandi, solat n besiap nak ke bora ombak...
Suamiku yg bawak keta nak ke sana......hehhehe selalunya aku yg drivekan
Time w dah pukul 6.45 ptg ..dah nak magrib gatai jugak nak keluar....
Time nie kan syaitan bekeliaran... gatai nak keluar jugak...sampai kat petronas n NSK selayang entah mcm mana en yayang terlangar besi....aku pown x tau besi 2 datang dari mana..... tp sebelom kami langar 2 dah ada orang langar besi 2..kami x dapat nak elak.. kami pown terlanggar jugak....
Bila dah langar...kereta dah mcm langar bola jadinya....bunyi ketung ketang..ketung ketang..
Huhuhu aku dalam keta nie hanya mammpu berdoa sahaja....
Ingat nak teruskan jer perjLann ke bora ombak 2...disebabkan berbunyi suamiku hentikan kereta dekat petronas jalan ipoh... dia pown turun aku pown turun.... aku pown pandang depan...x ada aper2 pown bumpur aku.... bila pandang jer belakang .....dah macam kereta aku kencing...bau minyak petrol menusuk kalabu huhuhuhu.. nie kompom tank minyak petrol aku bocor.... ak pown tunduk lah nengok memang sah pecah...minyak petrol laju jer turun mcm air paip tu ... lebih kurang 10 min habis satu tank minyak keta kuar..huhuhuhu dah lah baru tambah minyak.....huhuhu melayang duit minyak aku...huhuhuh..... bukan tank  minyak jer exzos aku pown tertanggal tercabut...mungkin bunyi exzos yang jatuh terkena jalan yg membuatkan kami berhenti kalau x kompom kami jalan jer lagi....
Huhuhu... aku dah blur suamiku pown dah blur menelephone sana sini carikan towing untuk bawak keta ke klinik keta yang berhampiran.....Alhamdulillah dapat towing dr member en suami.... menunggu lah dengan sabar..dekat kol 8.30pm towing sampai....dah towing sampai keta pulak x tau nak hantar bengkel mana...aku pown tolong  lah cari  bengkel .... itu pown mintak tlg dr abg aku nun jauh dr kg...dia yang bg nombor member dia...alhamdulillah nasib baik dapat..kalau x tak tahu lah....nak hantar bengkel mana...... cerita akan bersambung di part 2..... jom layan gambar dulu

No comments:

Ai, takkan tengok je.:)
 

Copyright by Aneem Daim,Design by Izza Sakura